Historie
Idema Administratie en Advies is in 1990 in Zijdewind ontstaan als een secretariatenbureau gespecialiseerd in de schoenmakersbranche. Als voormalig schoenmaker had oprichter Piet Idema veel affiniteit met de branche zodat de diensten specifiek op de wensen van de schoenmakers afgestemd konden worden.

Sinds 1994 is de dochter van Piet, Margret Hoekenga-Idema, bij het kantoor in dienst en in 1996 is zijn zoon Rob Idema in het familiebedrijf gestapt. In 1998 zijn Piet, Rob en Margret als gezamenlijke eigenaren verder gegaan. Later is het bedrijf gesplitst verder gegaan op 2 geografische locaties onder de naam Idema Boekhouding en Belastingadvies in Mijdrecht en onder de naam Idema Administratie en Advies in Zijdewind. Momenteel werken er in totaal vier medewerkers bij Idema Administratie en Advies en drie medewerkers bij Idema Boekhouding en Belastingadvies.

Voordat Margret in 1994 bij het administratiekantoor in dienst kwam was zij werkzaam in de reiswereld. Nu is ze gecertificeerd belastingadviseur en is Idema Administratie en Advies aangesloten bij het Register Belastingadviseurs.

Rob Idema heeft voor hij toetrad tot Idema Administratie en Advies jarenlang in de informaticasector gewerkt. De ervaring die hij in deze jaren heeft opgedaan wordt nu veelvuldig toegepast binnen het kantoor. Een voorbeeld van de in het bedrijf doorgevoerde automatisering is deze website.
Idema in cijfers

De onderstaande cijfers geven een korte indruk van Idema Administratie en Advies.

  • ruim 25 jaar ervaring

  • 5 medewerkers

  • 3 secretariaten

  • meer dan 10 financiele administraties van verenigingen en stichtingen

  • Bedrijfsadministraties van MKB-ondernemingen in diverse sectoren

  • Loonadministraties voor elke CAO

  • Particuliere aangiften in alle soorten en maten



  • <<< Vorige